De Utrechtse Stadskamer: hoe werk je van klantbeleving naar betere dienstverlening?

In Utrecht is een multidisciplinair team gestart in het hart van de dienstverlening. Vanuit de overtuiging dat werken aan klantbeleving en verbeteren van de dienstverlening om nieuwe manieren van samenwerken vraagt. De Stadskamer is de plek met expertise over het contact met alle Utrechters waar signalen over klantbeleving en dienstverleningsdata gemonitord en geanalyseerd worden. Daarbij maken we inzichtelijk wat voor inwoners belangrijk is, wat van ons verwacht wordt, wat we anders kunnen doen en hoe we negatieve ervaringen kunnen voorkomen.  Deze informatie geven we terug aan de organisatie om samen de dienstverlening te verbeteren. We doen dit met een gedreven team van data-analisten, verbetermanagers en centrale klachtencoördinatoren. Afhankelijk van het vraagstuk wordt de Stadskamer aangevuld met verschillende specialisten van binnen en buiten het KCC zoals UX-ers, klantadviseurs of contentredacteuren. We zijn volop aan het leren en delen graag onze eerste ervaringen!

Wijnand van Eijndthoven, Verbetermanager Stadskamer, Gemeente Utrecht
Jolanda Meijer, Concern klachtencoördinator, Gemeente Utrecht

Het KCC congres is na 12 jaar uitgegroeid tot het meest succesvolle en langstlopende congres op het gebied van klant contact centra binnen de overheid en – en woningcorporatiesector. We delen visies en ervaringen, met als voornaamste doel aanknopingspunten te bieden voor een verbeterde dienstverlening en optimale inzet van het KCC. Hoe breng jij klantdenken in de praktijk bij jouw organisatie?

Schrijf je nu in voor het KCC Congres op donderdag 13 oktober. Elke 2e deelnemer ontvang 50% korting op de deelnameprijs. Klik hier voor meer informatie en registratie.

 

Overzicht nieuws