Hoe sla je de brug tussen menselijke en digitale dienstverlening? Onderzoeksresultaten “Publieke dienstverlening in digitale transitie”

Recent heeft de Hogeschool Utrecht het 2 jarig onderzoeksprogramma ‘Publieke dienstverlening in digitale transitie’ afgerond. Een uitvoerig onderzoek onder diverse publieke dienstverleners zoals uitvoeringsorganisaties, gemeentes, ministeries, en hun klanten.

Dit heeft o.a. geresulteerd in een groeimodel waarmee je als organisatie of afdeling persoonlijke dienstverlening in digitale context kunt realiseren: zowel op korte als lange termijn.

Daarvoor gebruiken de onderzoekers 8 dimensies van persoonlijke dienstverlening die ze hebben ontdekt: ze checken vervolgens hoe de dienstverlening hierbij aansluit en waar het beter kan: niet eenmalig met een enkele aanpassing, maar gestructureerd en voor de langere termijn, en toch behapbaar voor elk type (publieke) organisatie.

Dies Weijschedé, onderzoeker Marketing & Customer Experience, Hogeschool Utrecht
Jeroen van Grondelle, Digital onderzoeker Hogeschool Utrecht en innovator, consultant, lecturer bij Jeroen van Grondelle Digital Ecosystems

Het KCC Congres is al 12 jaar een uniek congres over Klantcontact, Dienstverlening, Communicatie en Participatie. Elk jaar komen er 150 bezoekers bijeen voor inspirerende visies van topsprekers en het uitwisselen van praktijkervaringen binnen de overheid; van gemeente, waterschap, ministerie, provincie, veiligheidsregio, ZBO, politie en woningcorporatie alsmede het zorg en onderwijs.

Registreer je nu en betaal slechts €345,- excl. BTW per persoon elke tweede inschrijving (van het hetzelfde bedrijf / dezelfde instelling non-profit) ontvangt 50% korting en betaalt € 172,50! Klik hier voor meer informatie en registratie.

 

 

Overzicht nieuws