Tijdens de succesvolle 13e editie van KCC Congres zijn we met een groep van zo’n 250 deelnemers, sprekers en standhouders in gesprek gegaan over hoe het KCC zichzelf op de kaart kan en misschien wel moet zetten, als strategisch partner binnen de organisatie. Het KCC is een bron van informatie voor beleid en verdient deze rol, om het beleid, de uitvoering en de beleving van de burger (vooraf) beter in lijn te krijgen. En om het KCC aantrekkelijker te maken voor gedreven professionals. Want een tevreden medewerker leidt tot tevreden burgers. Maar hoe pakken we dit aan?
Dagvoorzitter Otto Thors trapt de dag muzikaal af. Met het welbekende nummer zing-vecht-huil-bid-lach-werk en bewonder van Ramses Shaffy, trekt hij een metafoor naar het KCC en haar medewerkers.
De inhoudelijke start van de dag is in handen van Jonas Onland. De afgelopen jaren heeft de Europese Commissie de stip op de horizon gezet rondom de digitale transformatie; de ‘digital decade’. Wat vraagt dit van het KCC en wat is het effect op het KCC en op de burger?
Tijdens de praktijkcases, workshops en interactieve sessies is er volop interactie en kunnen de bezoekers tijdens de pauzes terecht op de uitgebreide expositie met stands.
Het middagprogramma wordt geopend door Danny Colijn. Hij geeft een prikkelende keynote met de titel ‘Denken we wel commercieel genoeg’ waarin hij hardop de vraag stelt ‘Wat zou er gebeuren als vanaf morgen iedere inwoner of ondernemer zelf kan kiezen waar hij zijn producten en diensten die hij nu bij de gemeente afneemt bij een leverancier naar keuze kan afnemen?’ Zou dat ons gedrag als lokale overheid richting onze klanten veranderen? Hoe zorgen we dat de dienstverlening dusdanig is, dat men niet naar een andere leverancier gaat? We moeten ons niet alleen naar binnen keren, maar juist het perspectief van de klant centraal stellen.
De laatste keynote van de dag wordt verzorgt door Naomi van Weelden. Met enthousiasme vertelt ze de aanwezigen over ‘Nederland Wereldwijd’, het belang van dit initiatief en geeft ze iedereen een spreekwoordelijk kijkje in de keuken hoe vragen door het internationale team van professionals binnenkomen en worden afgehandeld.
Tot slot sluiten Otto en Danny zich op het podium bij Naomi aan, om samen met het publiek nog een korte discussie op gang te brengen aan de hand van een viertal stellingen. Digitale transformatie helpt het KCC om op korte termijn met minder medewerkers meer inwoners beter te bedienen, was één van de stellingen. En waar er met een metafoor werd begonnen, zo werd er ook met een metafoor geëindigd. Als het KCC een dier was, welk dier zou dit zijn? Uiteraard met een knipoog naar de locatie van deze dag. Kameleon, een tropische vogeltuin, stokstaartjes, een octopus; het zijn enkele dieren die voorbij kwamen. Een opmars naar de volgende editie😉
Sfeerimpressie 2023
Wil je nog even nagenieten of sfeerproeven van de programmaonderdelen waarbij je niet aanwezig kon zijn? Of heb je deze editie van het congres gemist en wil je toch graag een indruk krijgen? Je vindt hier een uitgebreide sfeerimpressie van deze editie van het KCC Congres:
CKC Seminars is initiatiefnemer en organisator van het KCC Congres. Wij danken de adviesraad, sprekers, participanten, deelnemers, communicatiepartners en Burgers’ Zoo Safari Meeting Centre voor de medewerking.
Wil je volgend jaar bij de 14e editie als bezoeker aanwezig zijn?
Save the date: donderdag 10 oktober 2024 of meld je nu alvast aan!
Heb je suggesties, ideeën of feedback voor volgend jaar (thema, sprekers etc.) of wil je als participant aanwezig zijn? Stuur dan gerust een e-mail naar Joyca van Essen, joyca@ckc-seminars.nl, of neem contact met ons op via +31(0)40-2146200.