Hoe zorgt de gemeente Den Haag voor participatie en persoonlijke dienstverlening? Voor en met de stad!


Hoe geven we in een diverse stad als Den Haag bewoners en ondernemers meer zeggenschap over hun leefomgeving? Hoe leveren we digitale en persoonlijke dienstverlening op maat? Twee vragen in elkaars verlengde. Participatie en dienstverlening spelen gemeentebreed en dwingen ons de bewoner en ondernemer centraal te stellen en continue te blijven innoveren en vernieuwen online en offline. Om echt voor en met de stad te werken, moeten wij als gemeente ook anders werken. We verschuiven van een wereld van systemen en regels naar een wereld waarin de stem van de stad dominant is. Mohamed el Achkar vertelt tijdens het KCC Congres op 11 oktober over zijn visie en ervaringen.

Mohamed el Achkar is algemeen directeur bij de Dienst Publiekszaken en Chief Customer Officer van de gemeente Den Haag. Hij is civiel ingenieur en afgestudeerd in integraal watermanagement aan de TU Delft. Na zijn studie heeft hij onder andere een eigen advies – organisatiebureau gerund en 10 jaar bij PostNL gewerkt, onder andere aan innovaties in dienstverlening. Vervolgens heeft hij bij de politie Den Haag een grote reorganisatie geleid en werkte hij bij de Nationale Politie aan verbeteren verbinding tussen politie en de maatschappij.

Sinds 1 april 2016 is El Achkar Algemeen directeur van de dienst Publiekszaken in Den Haag. Deze dienst bestaat uit de sectoren Stadsdelen & Wijken, het Klant Contact Centrum, de Bibliotheek & Archief en Belastingzaken. Bij al deze sectoren werken mensen die dagelijks direct contact hebben met de burgers en ondernemers in de stad. De dienst heeft daarom als motto: “Voor en met de stad”. Dienstverlening beperkt zich niet alleen tot de dienst Publiekszaken. Daarom is El Achkar als Chief Customer Officer voorzitter van de domeinraad Dienstverlening, waarin alle diensten van de Gemeente Den Haag werken aan het verbeteren van de dienstverlening.

Ook deelnemen aan het KCC Congres? Via mediapartners, brancheorganisaties en partners van het congres ontvangt u € 50,- korting! Voor meer informatie: www.kcc-congres.nl

 

Het KCC Congres is al 9 jaar hét platform voor klantcontactprofessionals in de overheid. Het congres zit boordevol met kennis, inspiratie en contacten en vindt op 11 oktober plaats in het Spant te Bussum. Voor meer informatie: www.kcc-congres.nl

Overzicht nieuws