Hoe brengen andere overheidsorganisaties klantcontact in de praktijk?

Op 11 oktober organiseert CKC Seminars het KCC Congres. Een uniek congres over klantcontact en dienstverlening in overheidsorganisaties. Deze dag zit bomvol praktijkcases van gemeenten en andere overheidsorganisaties: hoe brengen zij klantcontact, dienstverlening, communicatie en participatie in de praktijk? Wat zijn de uitdagingen en hoe zijn deze opgelost? Welke tips hebben zij voor andere overheidsorganisaties?

Vernieuwende praktijkcases
Tijdens de diverse praktijkcases besteden we aandacht aan ervaringen van overheidsorganisaties om kennis te delen. Zo vertelt de Gemeente Beverwijk hoe zij met bestaande bouwstenen en slimme inzichten haar inwoners beter bedient, de Gemeente Amersfoort laat zien dat het mogelijk om de afdelingen KCC en Communicatie samen te voegen, Bibliotheek Rotterdam vertelt hoe zij met hun klantenprocessen inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen, VNG Realisatie icm Gemeente Vught en Gemeente Heerenveen presenteren de resultaten van hun usability tests en vertelt Waterschap Zuiderzeeland over een recente praktijkcase.

Verder zijn er parallelsessies over o.a. klantprofielen en persona’s, social media en webcare en kun je het Optimaal Digitaal spel spelen om je digitale dienstverlening te verbeteren!

Plenair programma
Over trollen en fietstunnels
Renata Verloop, Initiatiefnemer en Hoofdredacteur van Overheid in Contact, helpt organisaties in de publieke sector met het vernieuwen en anders inrichten van hun communicatie
Naar één digitale entree voor alle overheidsdiensten?
Jan Fraanje, Directeur, Vereniging Directeuren Publieksdiensten (VDP)
Voor en met de stad!
Mohamed el Achkar, Directeur Publiekszaken en CCO, Gemeente Den Haag
Klantcontact op de apenrots – Hoe verleiden we burger en collega in een veranderende omgeving
Patrick van Veen, Gedragsbioloog en Directeur, Apemanagement

Nieuwsgierig geworden? Kijk hier voor het volledige programma.

Korting via (media)partners
Deelname aan het KCC Congres kost € 295,- per persoon. Schrijf in via een (media)partner en ontvang € 50,- korting! U betaalt slechts € 245,- excl. BTW (non-profit) i.p.v.  € 295,- excl. BTW. Bovendien ontvangt elke 2e persoon van dezelfde organisatie 50% korting (non-profit). Wees er snel bij, er geldt een maximum van 200 deelnemers!

Het KCC Congres is al 9 jaar hét platform voor klantcontactprofessionals in de overheid en woningcorporaties. Het congres zit boordevol met kennis, inspiratie en contacten en vindt op 11 oktober plaats in het Spant te Bussum. Voor meer informatie: www.kcc-congres.nl

Overzicht nieuws