Van Buiten naar Binnen is makkelijker dan je denkt!

Begin 2017 wilde gemeente Beverwijk een flinke stap maken op het gebied van KCC, door meer van buiten naar binnen te denken. Na een 0-meting bleek dat maar een klein deel van hun telefonische contacten over de status van lopende zaken ging. De meeste contacten waren informatievragen of werden doorverbonden naar collega’s. Samen met specialisten uit de markt heeft de gemeente gekeken hoe ze met de al aanwezige bouwstenen hun dienstverlening naar hun inwoners konden verbeteren. Meer inzicht en daarop sturen was hiervoor de basis. Ook jullie hebben het grootste deel van de benodigde oplossingen al in huis: tijd om ze nu optimaal te benutten om de inwoner nog beter van dienst te zijn. Tijdens het KCC Congres op 11 oktober vertellen Gerard Asselman en Frank de Goede over hun ervaringen.

Gerard Asselman is Teamleider KCC bij de Gemeente Beverwijk. Frank de Goede is Medeauteur van het boekje ‘Van Buiten naar Binnen‘.


Deze praktijkcase wordt tijdens het jaarlijkse KCC Congres aangeboden door SIMgroep. De bijdrage vindt plaats van 11.30 – 12.05 uur.

Het overige KCC programma zit naast inspirerende keynotes boordevol met vernieuwende praktijkcases, waaronder die van de Gemeente Amersfoort, Zeewolde, Rotterdam, Vught, Heerenveen en Den Haag hun ervaringen. Maar ook: Waterschap Zuiderzeeland, VNG Realisatie en Bibliotheek Rotterdam. Kijk voor het volledige programma en aanmelden op www.kcc-congres.nl

Alle deelnemers aan het KCC Congres ontvangen GRATIS het boekje ‘Van Buiten naar Binnen’

Het KCC Congres is al 9 jaar hét platform voor klantcontactprofessionals in de overheid. Het congres zit boordevol met kennis, inspiratie en contacten en vindt op 11 oktober plaats in het Spant te Bussum. Voor meer informatie: www.kcc-congres.nl

Overzicht nieuws