Op een VNG inspiratiecongres omnichannel besloten de gemeenten Oss, Tilburg, Utrecht en de politie te onderzoeken hoe dienstverleningskanalen over de eigen organisatiegrenzen van de gemeente en de politie heen gekoppeld zouden kunnen worden. Tijdens een inspirerende samenwerking tussen de politie en de gemeente Oss is de klantreis diefstal/vermissing reisdocument uitgewerkt. Een klantreis waarin de burger centraal staat en waarin gemeente en politie als één overheid handelen. Met uiteindelijk als doel om het voor de burger gemakkelijker te maken. Gewoon je gegevens 1x geven en de behandeling wordt in gang gezet.
Wat we ontdekt hebben binnen de samenwerking willen we graag delen en we zijn ook omgekeerd benieuwd naar jullie mening. Zien jullie daar ook een meerwaarde in en hoe zouden we dit dan op landelijk niveau kunnen gaan organiseren?
Elviera Oude Luttikhuis, Teamleider Klanten Contact Centrum, Gemeente Oss
Edwin Dorland, Projectleider dienstverlening, Politie Nederland
Het KCC Congres is al 11 jaar een uniek congres over Klantcontact, Dienstverlening, Communicatie en Participatie. Elk jaar komen 150 tot 200 bezoekers bijeen voor inspirerende visies van topsprekers en het uitwisselen van praktijkervaringen binnen de overheid; van gemeente, waterschap, ministerie, veiligheidsregio, ZBO, politie en woningcorporatie tot aanverwant het zorg- en onderwijsdomein.
Registreer je nu voor € 345,-, de tweede en derde persoon van dezelfde organisatie krijgen 50% korting op deelname. Klik hier voor meer informatie en registratie.
Ontvang als eerste informatie en aanbiedingen over het KCC Congres en jouw interessegebieden.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang een code voor €50,- korting op deelname aan een congres naar keuze!