Adviesraad

Het KCC Congres is al 11 jaar een uniek congres over Klantcontact, Dienstverlening, Communicatie en Participatie. Elk jaar komen 150-200 bezoekers bijeen voor inspirerende visies van topsprekers en het uitwisselen van praktijkervaringen binnen de overheid; van gemeente, waterschap, ministerie, veiligheidsregio, ZBO, politie en woningcorporatie tot aanverwant het zorg- en onderwijsdomein.

De adviesraad:

Feike Cats, Klanthousiasme- en verleuker expert, auteur en directeur, Houden van Klanten. “Óok in de wereld van Klant Contact Centra heeft een enthousiaste medewerker en klant een verhaal!”
De Klant/ Student/ Medewerker/ Patiënt/ Burger moet zó enthousiast zijn dat hij of zij het leuk vindt om anderen naar de organisatie te verwijzen. Waarom? Omdat hij/zij Klanthousiast over het product en/of de ervaring is. Dat ze het leuk vinden om als Ambassadeur op te treden. De leukste ideeën komen vaak van de werkvloer. Geef medewerkers de ruimte!

Suzanne Kursten, Suzanne Kursten, Programmamanager/ Strategisch Adviseur Dienstverlening VNG Realisatie en Directeur Vereniging Directeuren Publieksdiensten (VDP).  Slim samenwerken, kijken hoe iets wél kan door van buiten naar binnen te kijken.”
Dienstverlening heeft alles te maken met houding, gedrag en samenwerking. Het is geen project, programma of afdeling, maar raakt alles wat we doen in de (overheids)uitvoering. Dienstverlening is iedere vorm van interactie met inwoners, ondernemers en zelfs in de interne samenwerking. Kortom, het samen op een hoger niveau brengen van onze overheidsdienstverlening! Daar zet ik mij graag voor in.

Jan van Ginkel
, Concerndirecteur/Loco-provinciesecretaris, Provincie Zuid-Holland en auteur van het boek ‘Werkvonken naar wakker gemeenschappen – 50 algoritmes voor meervoudigheid. Als kantelen doordraaien wordt.”
Klantcontact is vandaag de dag aan zoveel permanente dynamiek onderhevig, dat een ‘gevonden oplossing’ morgen alweer vernieuwing behoeft. En overmorgen opnieuw. Technologische vernieuwing, herijking van maatwerkconcepten en voortgaande reskilling van medewerkers vragen om excellent organiseervermogen.

Asha Narain, Hoofdredacteur, Publiek Denken. “KCC als spin-in-het-web.”
Webcare is onmisbaar als servicekanaal bij de meeste KCC. Wat ik jammer vind, is dat webcare niet altijd integraal binnen de eigen organisatie wordt ingezet. KCC kunnen een belangrijke spin-in-het-web-rol vervullen voor andere afdelingen en collega’s omdat zij vaak de eerste klantsignalen opvangen.

Mohamed El Achkar, Lid raad van bestuur Woonstad Rotterdam en voormalig Algemeen Directeur Publiekszaken Gemeente Den Haag en Adjunct Directeur Bedrijfsvoering Politie Haaglanden. “De menselijke maat en verscheidend is de sleutel tot succes in de dienstverlening”
Ik wil er hartstochtelijk voor pleiten dat organisaties de menselijke maat en menselijke verscheidenheid leidend laten zijn bij al hun doen en laten. Ook in de dienstverlening. Digitalisering en data kunnen hierbij helpen. Maar ook door goed te luisteren naar ervaringsverhalen van bewoners, zowel individuele als collectieve, kunnen we zo goed mogelijk aansluiting vinden op hun leefwereld. Dit is een belangrijke drijfveer voor ons handelen in de komende jaren.

Zorgeloos inschrijven
Schrijf je nu zorgeloos in! Je betaalt slecht € 345,- excl. BTW (non-profit/woningcorporatie). De tweede en derde persoon van dezelfde organisatie (non-profit/woningcorporatie) kan zich met 50% korting registreren en betaalt slechts € 172,50. Klik hier voor meer informatie en registratie.

Overzicht nieuws