Transformatie naar een klantgerichte organisatie

Sydney Brouwer is veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en auter van het boek “Klantgericht Leiderschap”. Hij heeft onderzoek gedaan naar bedrijven die uitblinken op het gebied van klantgerichtheid en naar hun leiders. Wat doen deze bedrijven anders waardoor ze meer enthousiaste klanten en medewerkers hebben dan hun concurrenten? Wat kan jij van deze bedrijven leren bij het creëren van een legendarische klantbeleving? Sydney laat je ervaren wat echte klantgerichtheid is en, nog belangrijker, wat dat vraagt van een organisatie en haar management.

Veel organisaties investeren tijd, energie en geld om hun klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Allerlei methodes worden uit de kast getrokken de interactie met de klant te verbeteren. NPS, Customer Journey Mapping, Klanttevredenheidsonderzoeken, alles wordt geprobeerd, maar de resultaten vallen vaak tegen. Dit komt omdat er één stap wordt overgeslagen. Juist die stap is cruciaal in het bouwen en het behouden van een klantgerichte (overheids)organisatie. Die stap is het bouwen van een klantgerichte cultuur rol. In de lezing De transformatie naar een klantgericht organisatie staat die stap centraal.

Naast Sydney zullen ook Renata Verloop (communicatieadviseur, hoofdredacteur Overheid in contact), Johan de Jager (gemeentesecretaris bij de gemeente Bodegraven-Reeuwijk en verbonden aan De Organisatie Coach) en Patrick van Hees (Founding Partner, CHAP Happiness Instititute en Nederland’s populairste spreker over geluk)

Het KCC Congres is al 10 jaar hét platform voor klantcontact, dienstverlening, communicatie en particpatie in overheidsorganisaties. Het congres zit boordevol met kennis, inspiratie en contacten en vindt op 8 oktober plaats in het Spant te Bussum. Voor meer informatie: www.kcc-congres.nl

Overzicht nieuws