KCC Congres: vóórbij het KCC?!

Al 11 jaar het congres over Klantcontact, Dienstverlening, Communicatie en Participatie binnen de overheid. We hebben een uitverkochte editie met ruim 200 deelnemers, sprekers en standhouders! Op donderdag 7 oktober ontmoeten we met QRcheck weer fysiek en genieten we van een prachtig programma, met inspirerende visies van topsprekers. Er worden praktijkervaringen uitgewisseld van binnen en buiten de publieke sector:  van gemeente, waterschap, ministerie, veiligheidsregio, ZBO, politie en woningcorporatie tot aanverwant het zorg- en onderwijsdomein.

 In een tijd van plotselinge verandering hebben bewoners/burgers/klanten veel vragen en behoefte aan menselijk contact. KCC kan hierbij een belangrijke spin-in-het-web-rol vervullen. Laten we samen de stap maken naar een klantgerichte, vraaggerichte en mensgerichte overheid. Kortom, vóórbij het KCC!

Tijdens deze 11e editie van het KCC Congres trapt dagvoorzitter Joost van der Wal af met zijn vraag ‘Ben je een nummertje of voel je je geholpen?’. We kennen nu allemaal ‘Willy’. Vervolgens pakt keynote spreker Jaap Peters, auteur van ‘Rijnlands Organiseren’ hierop door en begint met de schaal van twijfel. Waar staat het KC op het schaakbord? Een 3Dmodel schaken, op alle 3 de niveau’s van een organisatie. Is menselijk maatwerk de nieuwe realiteit van het KCC?

Tijdens de 11 praktijkcases, workshops en interactieve sessies is er volop interactie en kunnen de bezoekers tijdens de pauzes terecht op de uitgebreide expositie met stands voor vragen en inspiratie.

In de middag deelt Danielle de Jonge, Klantrelatie-expert en auteur ‘Human2Human’ de drie belangrijkste klantenbinders en zijn stopwoorden, verkleinwoorden en twijfelwoorden niet geschikt voor een klantgerichte woordkeuze en klantrelatie. In de pauze let ook iedereen op zijn voeten, deze verraden immers het gesprek 😊

Vervolgens worden we geïnspireerd door Gemeente Rotterdam over ‘de digitale balie’, over omnichannel door A&O fonds gemeenten, Gemeente Schagen en leren we van de Goede Doelen Loterijen.

Arjen Banach gooit hier in zijn verhaal nog een schepje boven op: met AFSTAND de beste manier van werken, ook voor het KCC? Het succes van een organisatie is een reflectie van cultuur. Alles groeit met aandacht. De zaal in actiestand met ‘commando pinkelen’ waarbij we het volgende ervaren #nonactief #reactief #proactief. Laten we out-of-the-box denken en dingen een anders durven doen of aanpakken. Kom in beweging! Hierover gaat de dagvoorzitter in gesprek met:

  • Jorinde ter Mors (Voorzitter Vereniging Directeuren en Publieksdiensten (VDP) en Directeur Publieksdienstverlening, Gemeente Utrecht) en
  • Mohamed el Achkar, Lid raad van bestuur Woonstad Rotterdam en voormalig Algemeen Directeur Publiekszaken Gemeente Den Haag en Adjunct Directeur Bedrijfsvoering Politie Haaglanden

We moeten anders kijken naar het KCC. Het nieuwe KCC is HYBRIDE: bottom-up (vanuit de mensen) én vanuit de maatschappij! Als we morgen allemaal 3 kleine stappen zetten, dan delen we volgend jaar weer deze ‘next steps’. Kortom een dag vol inspiratie en #kennismetbeleving!

Sfeerimpressie 2021

Wil je nog even nagenieten of sfeerproeven van de programmaonderdelen waarbij je niet aanwezig kon zijn? Of heb je deze editie van het congres gemist en wil je toch graag een indruk krijgen? Je vindt hier een uitgebreide sfeerimpressie:

Wil jij bij de 12e editie van het KCC Congres zijn? Blijf op de hoogte via de website, tot volgend jaar!

CKC Seminars is initiatiefnemer en organisator van het KCC congres. Het team dankt alle sprekers, de adviesraad, partners SIMgroep en Unexus, exposanten Aethon en Decos, media en natuurlijk congrescentrum Spant! voor de medewerking.

Heb je suggesties, ideeën of feedback om de kwaliteit te verbeteren? Laat het ons hier weten!

Overzicht nieuws

Ontvang als eerste informatie en aanbiedingen over het KCC Congres en jouw interessegebieden.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang een code voor €50,- korting op deelname aan een congres naar keuze!

AANMELDEN